tisdag 28 april 2009

Dopkort 1

Nu hoppas jag att det ska vara riskfritt att lägga ut dopkorten, mottagaren är nämligen inte tillgänglig dator. Men då sitter de väl och surfar på någon annans, haha...Detta är en av de dopkort som jag har fått beställning på, och då jag redan har gjort flera och man vill ju inte att alla ska se likadana ut, så satt jag o fundera, och kom på den dagen min vän Mia frågade om jag kunde vika en "loppa".
-Ja, sa jag, och vek en till henne.
Och nu kom jag på det, jag provar på att göra en "loppadopkort".
Sagt o gjort, här kommer resultatet. Blomman har jag knåpat ihop själv, och vikningen och ide´n vart jag väldigt nöjd med.
Kul med saker som ser annorlunda ut.
Och bakom varje "öppning" så har jag skrivit data om givare och mottagare.
Fick prova på mitt nya magnetalfabet, som jag har velat ha så länge.
Men det är inte så lätt, på ett tjockt papper är det svårt att trycka så att texten tar överallt, utan att man ska ha kanterna med från bokstäverna.
Men med lite träning så går det, kan vara lite charmigt på någon bokstav.

Nu ser vi fram emot dopet till helgen, det ska bli kul, och fler dopkort kommer snart, hej svejs...




4 kommentarer:

ScrapMi@ sa...

Men Anga ....det blev ju bara WOW så fint!!!!
Superfina papper Du valt så passande......hmmm känner bekant igen dom =) och blomman var superduperfin vad duktig Du är!

Jättecoolt med ett loppakort och texten blev superbra innuti.....har du investerat en magnetstämpel?? Den kommer Du att ha mycké glädje av!!!!

Jag har dessvärre inte scrappat min loppa än....men nu ser jag hur fint det blir....så nu blev jag sugen =)

Hoppas inte Linda kikar in här nu då ;-) hoppas Ni får fint väder o ett underbart dop av lilla Agnes =)

Men Du först....Trevlig Valborg!!!
Kram//Mia

ScrapMi@ sa...

Men jag glömde en sak.....hmmm en avatar (bild) även här....najs =)
Du din snygging!!
Kram

Glimmis sa...

skitsnyggt och rolig ideé! vanligtvis skulle jag varit lite mera ingående men det får bli en annan gång... men det var super hur som haver.

ktamiz

Linda sa...

Detta kort är ännu underbarare "in real life", och så rolig idé, passar verkligen som ett dopkort! :) Du är helt klart bäst!