söndag 12 juli 2009

Ur Mitt Synse(ä)tt


Dåtid möter dåtid, i nutid.

Här kommer vår härlige speleman gåendes uppför vägen, och jag hör tonerna från dragspelet bli starkare o starkare.
Och när jag hör det, så vet jag att det kommer att vara ett underbart minne att plocka fram mitt i smällkalla vintern.



Vad vore sommaren i all sin glans, om inte midsommar fanns.


Och det man inte kan, det lär man sig!

Sillunch med nubbe i all sin ära, den kan man inte vara utan.

Den gamle trubaduren har förlagt sina speldon.


Vad vore midsommar utan dans runt midsommarstången, och en ljuvlig liten tös som plockar blommorna till den.


Nypäre´rn till sillunchen, i en underbar sommarmiljö.


Och sist men inte minst, så vill jag önska alla som kommer in till mig, en fortsatt trevlig semester och sommar.

Jag skulle ju egentligen ha scrappat på dessa bilder, men nu när jag är sjukskriven och inte kommer att kunna scrappa på ett tag, så delar jag med mig av dom på detta vis.

Vad spelar det för roll, bilderna talar ju för sig själv, och ni förstår att vi hade det ljuvligt trevligt.

Som min man sa: The more, the merryer.

Och just det...

TACK, alla underbara goa vänner som gjorde midsommar så trevlig.






2 kommentarer:

ScrapMi@ sa...

Åhhhh vilka härliga bilder.......ja dom talar verkligen för sej själv helt ljuvliga!
Tack för en underbar midsommarhelg!
Hoppas campingen har öppnat snart igen :o)

Stor kram o hoppas Du kryar på Dej o att det går bra med gipset!

Varma kramar från //Mia

Linda sa...

Mysiga bilder, ni ser ut att ha haft det jättemysigt! :)

Kram, Linda